Coen Pronk

Volt Arnhem / Fractievolger

Sinds de gemeenteraadsverkiezingen 2026 ben ik fractievolger voor Volt met focus op groen, klimaat en burgerparticipatie.

Tijdens mijn studietijd in Velp heb ik Arnhem leren kennen en sinds enkele jaren woon ik in de stad. Ik voel me steeds meer verbonden met deze bijzondere stad, de prachtige parken en haar diverse wijken. De stad en de omgeving bieden veel mogelijkheden, maar we moeten ook zorgvuldig omgaan met de ruimte die we hebben. In het dagelijks leven ben ik landschapsarchitect en houd ik me bezig met het inrichten en verbeteren van onze leefomgeving: hoe we omgaan met groen, klimaatverandering en de manier waarop we wonen en ons door de stad bewegen.

Wat mij drijft, is hoe we Arnhem een fijne stad houden om in te leven, nu en in de toekomst. Groen speelt daarin een grote rol, niet alleen in parken, maar juist ook in de wijken, dicht bij mensen thuis. Daarnaast vind ik het belangrijk dat mensen van mijn generatie zich meer betrokken voelen bij wat er in de stad gebeurt. Veel keuzes van nu gaan over onze toekomst. Door het gesprek te voeren over je straat, je buurt en de stad, maken we de toekomst van Arnhem samen.

Mensen