Marlies Neutkens

Volt Arnhem / Fractievoorzitter
Volg Marlies

Ik ben Marlies, sinds 2022 gemeenteraadslid voor Volt in Arnhem en recent herkozen. Toen ik 23 was verhuisde ik vanuit Brabant naar Arnhem. Mijn dochters zijn hier geboren, ik heb hier mijn leven opgebouwd en Arnhem voelt voor mij echt als thuis. Juist daarom zet ik mij met veel betrokkenheid in voor onze stad en de toekomst van Arnhem.

Sinds 2004 run ik een kinderbrillenwinkel. Een plek waar niet alleen winst centraal staat, maar ook aandacht voor mensen, eerlijk ondernemen en maatschappelijke betrokkenheid. Die ervaring neem ik ook mee de politiek in. Want keuzes over wonen, mobiliteit, zorg of economie gaan uiteindelijk altijd over het dagelijks leven van mensen.

Op mijn 53e besloot ik bestuurskunde te gaan studeren. Ik heb vaak sterke meningen en merkte dat ik eigenlijk helemaal niet goed wist hoe onze overheid werkt, en waarom dingen gaan zoals ze gaan. In plaats van vanaf de zijlijn te roepen, wilde ik het echt begrijpen. Hoe zit ons bestuur in elkaar? Waarom duren processen soms zo lang? En hoe maak je beleid menselijker en begrijpelijker? Dat is inmiddels onderdeel geworden van mijn persoonlijke tienjarenplan: blijven leren, nieuwsgierig blijven en mezelf blijven ontwikkelen.

Via mijn studie kijk ik ook anders naar de stad en de politiek. Ik geloof in een open en inclusieve samenleving die verder kijkt dan de korte termijn en die zich laat inspireren door wat op andere plekken in Europa goed werkt.

Arnhem is mijn thuis. Een stad waar we samen kunnen bouwen aan een duurzame, eerlijke en sociale toekomst. Niet alleen voor vandaag, maar ook voor de generaties na ons.

Mensen